marți, 24 iulie 2012

Cum se usuca merele pentru poame

28 comentarii
     Imi plac poamele foarte mult. Am incercat sa fac din mere si pere acum 2 ani, dar m-am cam impotmolit in metoda. Acum am vazut pe net o solutie superba, care mi-a placut mult de tot.
Se iau merele mai acrisoare si se spala, se curata mijlocul cu ajutorul dispozitivului de scos cotoare si se feliaza de grosimea mica, cam un centimetru.
   Se pregateste dinainte un castron in care se pune apa, usor sarata si un pic de otet. Feliile de mere se lasa in apa aceasta cateva minute, apoi se scot si se insira pe un bat subtire, curatat de coaja si uns cu un strop de ulei, pentru a nu se lipi merele de el. Gradinareasa de pe net spunea ca apa usor sarata va tine la distanta insectele, dar nu prea este asa, fapt pentru care le-am cam acoperit cu cate o coala alba prinsa cu cate un carlig de rufe sa nu fuga. Seara le-am lasat libere, pentru ca mustele dorm si ele :))
Dupa trei zile arata asa, sunt frumoase si gustoase. Merele sunt uscate cand nu se mai simt umede la pipait.
Am sa incerc si cu pere si caise. La caldurile care sunt afara, in cateva zile faci niste poame grozave.
Sunt bine de uscat si intr-o terasa, mai ferita de ploi si insecte, dar tot asa insirate.
Conservariti cu dragoste!

28 de comentarii:

  1. Si mie imi plac poamele, noi rontaim la ele toata iarna, mere, pere, caise, prune. Iar bobite de strugurasi, afine si coacaze le folosim la ceai. Si cum nu am unde le usca mi-am cumparat un deshidrator de care nu m-as desparti decat daca as reusi sa-mi fac un uscator solar :). Si rosiile uscate sunt bune in miez de iarna, iar de ciuperci nu mai vorbesc. Acum imi sta in gand sa-mi fac vegeta.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Greenzonelife,
    eee,voi sunteti dotati cu aparatura, asa da!
    Rosiile uscate le pastrezi asa sau in ulei?
    Pai dupa cum vad, mai ai un pas pana la vegeta, niste radacinoase si ceva aromatice, nu?

    RăspundeţiȘtergere
  3. Doamne cat mai mancam cand eram mica poame! Bunica mea era maestra:))
    Mere are gradina si ne apucam de treaba!:)

    RăspundeţiȘtergere
  4. Brandusa,
    ce frumos suna "bunica mea era maestra"!!! Ador bunicutele pricepute, in general, dar pacat ca se gasesc rar...
    Mi-ar placea sa mi se zica si mie asa de catre viitorii nepoti :))
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Cu siguranta o sa va zica asa viitori nepoti,ca sunteti peiceputa!
    Bunica mea a facut scoala intr-o manastire de maici si mesele facute de ea erau un adevarat festin, de la aranjatul lor si pana la gust! Nu cred ca o sa mai gasesc dulceata de nuci verzi cu acelasi gust ca cea a bunicii!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Esti tare priceputa,asta-i sigur dar pana sa devii bunica si sa fie si nepotii mari..mai ai de asteptat un picut ! Sigur vor fi mandrii !
    Am facut si eu mere uscate si vreau sa fac si prune,uscate in cuptorul de aragaz ,cu foc mic-mic si usa intre-deschisa...sant super bune si net superioare -celor din comert...asa fac de vreo 4 ani......si am facut ,si anul acesta ,deja, o portie de vegeta si mai urmeaza ...sa creasca si ``albiturile``` proprii,nu numai morcovii,sa am ,..ca iarna-i luuuunga.....nu?!!!si
    o invitatie !!! am si o dulceata de nuci verzi,alaturi de un pahar cu apa receeeeee !!!!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Brindusa esti o dulcica:))
    Dulceata de nuci verzi este preferata mea, prima data am mancat la bunica mea la Moldova, apoi, dupa ce m-am casatorit am facut si eu de doua ori, dar nu prea a avut succesul la care ma asteptam, asa ca am renunta, dar nu pentru totdeauna...:)))
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Lucia, baiatul meu cel mare are 21 ani, asa ca nu se stie cum i se pune pata....abia astept sa fiu bunica :))
    Auzi, spre rusinica mea, nu am pastarnac pus. Am luat seminte si am uitat unde le-am pus...ca sa dau de ele in poseta, dupa ce trecuse vremea de insamantat. Telina arata ceva frunze, nu stiu radacina daca are ceva..
    Acum, Lucia draga, ai facut invitatia, nu avem decat sa venim, treaba ta :))))eu iti zic de acum, sunt mare, mare iubitoare de dulciuri!!!
    Auzi, dar la seminteturi nu te bagi? Nu ai nevoie de nimicuta?
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Rosiile le pastrez asa simplu uscate in borcane inchise ermetic. La vegeta ma gandema la niste patrunjel, ceapa, morcov, ceva verdeturi, un pic de telina si poate ceva ardei rosu, putin pentru culoare. Sa vad cu stau cu timpul :)

    RăspundeţiȘtergere
  10. Da, am mai discutat azi si cu Lucia si tot aceleasi legume le folosea si m-a convins sa ma apuc si eu si sa incerc cu legumele date prin razatoarea de mere si uscate la soare, pe hartie de copt.
    Azi vreau sa incerc cu morcovi:))
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Lucia multumim de invitatie!
    O sa incerc si eu sa fac vegeta dar nu prea stiu cum se usuca rosiile!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Oare despre gradinareasa de mine sa fi fost vorba?Nu imi amintesc sa fi dat eu pontul ala, nu l-am cunoscut pana acum. Dar nu-i niciun bai :).Ca idee pare grozava, numai ca asa cum spui pot fi vizitate de insecte si de...praf :).Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Am facut si eu anul trecut vegeta de casa, Am muncit doua zile la ea. Am dat prin masina de tocat carne radacinoase[morcov, patrunjel, pastarnac,telina] si le-am uscat in cuptorul aragazului cu usa intredeschisa puse pe hartie de copt si cu focul la minim.

    RăspundeţiȘtergere
  14. Metoda ta am vazut-o recent pe Paprika si mi-a placut . Sigur am sa incerc si eu.Numai bine si sa stii ca, chiar daca nu postez de fiecare data iti astept cu nerabdare toate postarile ca un elev silitor. Te admir mult!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  15. Mihaela, alta gradinareasa din Anglia mi-a dat ideea, si da a fost si pe Paprika, numai ca eu am vazut filmulete pe youtube, ca nu le prind la tv...
    Eu le-am acoperit cu coli de hartie, prinse sub cu carlige de rufe :))) Deci este verificata metoda de mine si mergeee!!!
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  16. Alina, esti o draguta si te imbratisez!!
    Din cauza voastra, trebuie sa fac si eu vegeta anul acesta, cu ce mi-a spus Lucia mea, cu ce imi spui tu si alte fete, tre sa iasa ceva traznet:))
    Da, la Paprika, dar eu le-am vazut pe youtube, ca nu prind niciodata ora, plus ca nu pot sa pierd politica :)) Dar imi este tare draga gradinarea aceea si am vazut toate serialele(6) pe net.
    Puuup!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Am dat pe razatorea de mere, o telina mare si un dovlecel mic si am pus tava cu hartie de copt in balcon ,la soare...telina s-a uscat in prima zi aproape de tot si dovlecelul a 2-a zi ...asa ca am sa profit de zilele insorite si voi continua cu vegeta mea...sa fac anul acesta muuuulta vegeta !....urmeaza..rosii cheery, prune.....etc !

    RăspundeţiȘtergere
  18. Lucia,este o varianta buna, mai ales daca nu ai insecte. Am vazut ca se poarta moda cu legumele date pe razatoare si sper sa imi reusasca si mie.
    Oricum voi anunta si "succesurile"si "esecele".
    Pupicei multi!

    RăspundeţiȘtergere
  19. Wow nu am facut asa ceva pana acum, la ce as putea sa pun poamele acelea?

    RăspundeţiȘtergere
  20. Crina, le poti manca asa cum sunt, poti face compot instant, poti sa le amesteci cu cereale si sa le papati cu lapte sau iaurt. Deci, fa si ai sa vezi ce bune sunt.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  21. Asta imi aduce aminte de verile petrecute la bunici,cand urcam in pod,unde stiam ca gasim mere uscate,padurete le zicea pe acolo,si mai coboram dupa ce ne saturam :P

    RăspundeţiȘtergere
  22. Victoria,vremuri frumoase, da!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  23. Ce idei minunate si ce doamne pricepute. Imi place ideia cu vegeta din legume uscate. Am facut si eu cand eram mai tanara ( inainte de 1989 cand nu gaseam mai nimic de pus in oala ) dar amestecam legumele dupa ce le dadeam prin masina de tocat cu multa sare si le puneam in borcane si le pastram in camara. Ideia voastra este extra. Voi trece urgent la treaba. Bostaneii abia asteapta sa fac ceva cu ei.
    Va pup !!!!

    RăspundeţiȘtergere
  24. Milica,
    Doamnele noastre unele pun sare, altele nu. Acum, cred ca merg ambele variante...Bostaneii se usuca asa frumos si daca ai ca si mine, foarte multi, ai treaba multa.Mai treci pe aici cu idei si impresii :))
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  25. Ce blog superb , felicitari !!!!
    Ma bucur enorm ca ai comentat la mine pe blog , asa te-am descoperit si eu si te-am rasfoit putin , spun putin ptr ca sunt la munka si nu am timp , insa in week te studiez mai bine !!! Imi place ceea ce am gasit aici !!!

    RăspundeţiȘtergere
  26. Magda,
    multumesc si pupicei!!!!
    Eu te citesc demuuult!!
    Deacum ramanem cu ochii una la alta, ha,ha:)))

    RăspundeţiȘtergere
  27. Daaaaa !!!! Dar astept sa treaca perioada asta aglomerata , sa mai pot rasfoi si eu ce-mi place !! ;)

    RăspundeţiȘtergere
  28. Cea mai buna metoda pentru deshidratarea fructelor.

    RăspundeţiȘtergere