duminică, 4 septembrie 2011

Cum se conserva ardeii iuti in otet

16 comentarii
    Cele mai frumoase culori ale toamnei le-am adunat in doua borcane mari.
   O gramada de ardei iuti, prea iuti, i-am combinat cu ardei capia si vreo doi gogosari pentru a mai atenua din iuteala.


 I-am taiat in felii ca nu ne deranjaza semintele si intra foarte bine in borcane si iuteala se uniformizeaza.
  Reteta pe care o folosesc eu este:
  doua parti otet 
  doua parti apa
  1 lingura de sare si una de zahar( sau miere) la litru de lichid
  foi dafin
  frunze de telina
    Fac un calcul de cat lichid am nevoie, jumatate din volumul borcanelor, plus un surplus de rezerva si apoi pun amestecul la fiert 2-3 minute. Frunzele de telina le pun proaspete in borcane. Lichidul fierbinte il torn in borcane, care sunt puse pe o tava sau niste lame de cutit sa nu se sparga si le capacesc. Gata!
 Acesti ardei i-am oprit pentru seminte, ca acum, acum vine primavara si ne apucam de rasaduri :))



Mai vorbim.
Conservariti cu dragoste!

16 comentarii:

  1. Vasi, si eu am productie bunicica de ardei iuti anul asta si as vrea sa ii usuc , dar nu prea stiu cum. Ai idee de reteta de uscat ardeii iuti (pe sarma, sfoara sau altcumva ,si cum anume?)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Da, am facut si eu anul trecut, i-am insirat pe ata, prin codita si i-am lasat la uscat in aer liber, ferit de ploaie. Cand s-au uscat i-am adus in casa, dar i-am tinut de frumosi ca am avut la borcane. Pentru boia trebuie sa ii pui un pic in cuptor sa se usuce bine sa ii poti rasni.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  3. buna vasi ,am facut si eu reteta ta de ardei,dar am mai adaugat la ea ceapa tocta si vreo doi morcovi dati pe razatoare si boabe de piper .cat de curand am sa-mi fac un sait ;sfaturi si secrete in bucatarie;sper sa fie tot atat de bun si folositor ca si al tau profesore .... pa pa lis.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Lis draga, ma bucur tare mult daca te-ai hotarat sa-ti faci blog, am sa-ti fiu un vizitator fidel, cum imi esti si tu mie.
    Reteta ta seamana cu cea de la castraveciorii bulgaresti, bun, bun...
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  5. da, iata, e de la computerul meu care nu ma lasa sa comentez la unii dintre voi. de la birou merge.
    asadar, vroiam sa te felicit pentru ideea de a pune si capii printre cei iuti si mai vroiam sa spun ca pictor mai mare si mai bun decat natura nu exista.

    RăspundeţiȘtergere
  6. La taierea in feliute a ardeilor iuti ai folosit manusi? Daca nu, nu ramai cu usturimi la maini?
    Eu cand am cumparat niste seminte de ardei iuti ,de pe siteul foarteiute.ro , se vindeau inclusiv manusi si un fel de masca de lucru penntru a fi folosite in apropierea ardeilor.

    RăspundeţiȘtergere
  7. Cristina saruma!
    Am facut un amestec pentru ca erau foarte iuti si nu mancam chiar asa, iar borcanele le-am tinut o zi intreaga pe masa, de drag ce imi era de ele. Exact culorile toamnei :))Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Mihaela, nu am folosit manusi si nu am avut probleme deloc, i-am tinut de codita si cu un cutitasi foarte ascutit, a mers treaba repede.Tu poate ai comandat din aia mici si periculosi rau :)) Eu chiar nu am avut probleme.
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Arata tare fain asa colorati! Si au am pus un borcanoi de ardei iuti, la fel ca tine, doar ca i-am lasat întregi. Înca nu i-am gustat, desi ar trebui sa fie numai buni de desfacut :D

    Merci de pontul cu uscatul. O sa însir cîtiva pe ata.
    Pupici :*

    RăspundeţiȘtergere
  10. Da Maya, de o frumusete rara, nu ma mai saturam sa ma uit la borcane.Eu i-am taiat ca intra mai multi si se amestecau mai bine intre ele.
    Ardeii rosii insirati si pusi in bucatarie de disagne, alunga spiritele rele din casa :D si da bine.....
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  11. fromos!
    eu nu pot sa mananc ardei iuti asa ca pun teci de fasole verde printre ei. iau din iuteala ardeilor si sunt excelente.

    ''Ardeii rosii insirati si pusi in bucatarie de disagne, alunga spiritele rele din casa ''
    :) + doua capatani de usturoi :) :)

    RăspundeţiȘtergere
  12. Asa Myky, iar la iarna facem un mujdei de usturoi la o saramura de pui si punem din ardeii iuti pe gratar si-i parpolim si uitam de designe :))))
    Fasolea verde se iuteste si se poate manca asa?

    RăspundeţiȘtergere
  13. Asa Myky, iar la iarna facem un mujdei de usturoi la o saramura de pui si punem din ardeii iuti pe gratar si-i parpolim si uitam de designe :))))

    sau peste.:)

    da, ramane tare. deci o spal, tai capetele si o amestec printre ardei.nu este asa de iute precum ardeii, dar asta e si scopul. acum depinde binenteles de cat de iuti sunt ardeii.

    RăspundeţiȘtergere
  14. bravo ete ft bn felicitari

    RăspundeţiȘtergere